Ångerrätt - enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Enligt den lagen gäller också att varan ska återlämnas i oförändat skick. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. 

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Garanti och reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen

Reklamation av felaktig eller defekt vara ska ske så fort felet upptäcks (inom en vecka efter att du mottagit din vara).

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende. 

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva byte till en annan vara eller häva köpet och få pengarna tillbaka. 

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

Kontakta oss gärna för mer information.